תפריט
JCDecaux תאפשר ללקוחותיה, בפעם הראשונה בישראל, להבין את אפקטיביות הפרסום שלהם באמצעות מערכת מדידה חדשנית 
JCDecaux, חברת פרסום החוצות מספר 1 בעולם חתמה על הסכם שיתוף פעולה בישראל לשימוש במערכת Re:View אשר מאפשרת למפרסמים, משרדי הפרסום ומשרדי המדיה לבחון את מהלכי הפרסום שלהם ולהבטיח את מקסום תקציבי הפרסום, על ידי יצירת ערך למפרסמים והבנת אפקטיביות מדיית פרסום החוצות.

תמהיל הפרסום עבר שינויים משמעותיים לאורך השנים, האחרון שבהם היה מעבר נרחב של תקציבי פרסום למדיות המאפשרות מדידה כמותית, מאחר והן נותנות ערך מוסף בדמות החשיפה אל מול ההשקעה בפועל, לצד הבנה עמוקה של הביצועים למפרסמים. על אף ההתפתחות של המדיה הדיגיטלית, הכוח והאפקטיביות של פרסום חוצות נשאר כשהיה ואף התחזק, כיוון שלא ניתן לברוח או לחסום את פרסום החוצות, בנוסף הוא מייצר רפטיציה (חזרתיות) גבוהה של הקמפיין, התורמת משמעותית לזכירות ולבניית מותגים, ונתפס כמקור מידע אמין בקרב הצרכנים. מחקרים רבים מראים את ההשפעה החיובית שיש לפרסום חוצות כשהוא משולב בתמהיל המדיה ואת העלייה באפקטיביות הכללית של קמפיינים המשלבים פרסום חוצות בקמפיין.

החל מחודש יולי JCDecaux ישראל תאפשר ללקוחותיה לקבל נתונים כמותיים בדומה לשוק פרסום החוצות בעולם ולמדיות החדשות. בין הנתונים אותם יקבלו לקוחותיה: החשיפה לפרסום (Impression), כמות האנשים הנחשפים (Unique), תדירות החשיפה (Frequency), יחד עם נתוני ההשקעה בפרסום ניתן יהיה לחשב את עלות הנגיעה (CPM) ולהבין בכל קמפיין, בהתאם לפריסת המדיה, את יחס החזר ההשקעה.
בנוסף לנתוני המדידה, מערכת Re:View מציגה פילוח סוציו-דמוגרפי של הקהלים כמו מגדר, גיל, עיר מגורים, תוך שמירה על פרטיות הצרכנים ועמידה בתקנים בינלאומיים מחמירים (GDPR, CCPA). אפשרות המדידה תאפשר למפרסמים להבין את רמת האפקטיביות והכוח של פרסום החוצות עוד בשלב תכנון תמהיל הפרסום, ליצור התאמה לצרכים השיווקיים ולמקסם את יחס החזר ההשקעה שלהם מתקציבי הפרסום ככלל ומפרסום חוצות בפרט.

נתוני המדידה הינם תוצר של פלטפורמה טכנולוגית המנוהלת ע"י חברת DECELL, המבצעת ניתוח ביג-דאטה והסקה מבוססת על בינה מלאכותית. לחברת DECELL ניסיון של מעל עשור בתחום זה והיא מקיימת פעילות דומה בארה"ב, שם מפעילה מאז שנת 2017 פאנל מדידה עבור איגוד Geopath השותפה לאיגוד פרסום החוצות האמריקאי (OAAA).
הנתונים האנונימיים מתקבלים ממספר מקורות ביניהם סיגנלים של מכשירים ניידים, מערכות מולטימדיה מקושרות GPS, נתוני SDK מטלפונים חכמים והם עומדים בסטנדרט בינלאומי, אשר נבדק ואושר ע"י מחלקת הדאטה הבינלאומית של חברת JCDecaux.
לטובת המדידה הורכב פאנל של כמיליון איש, המייצג את אוכלוסיית מדינת ישראל (לצורך השוואה, שיעור הפאנל היחסי גדול פי 3 מזה של ארה"ב ופי 5 מהמלצות איגוד פרסום החוצות האמריקאי). על בסיס המידע שנאסף מיושם אלגוריתם (אוסף טכנולוגיות המבצע אקסטרפולציה) הכולל שיטות כיול שונות (המבוססות על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ספירת תנועה, מדידות מבקרים ועוד). לבסוף הנתונים מוצגים דרך מערכת Re:View המאפשרת לקבל נתוני חשיפה אודות מיקום מתקני פרסום החוצות בישראל, והודות לבסיס הנתונים האיכותי של חברת GSCS, כאשר לא רק נתוני קרבה נלקחים בחשבון, אלא גם קריטריונים התורמים לפוטנציאל חשיפה כגון נראות וכיווניות. בעתיד, צפויים להיות מוצגים מיידעים נוספים, כגון: זמני חשיפה, מגזרים, לייף סטייל ועוד.


שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux אמרה :"אני שמחה וגאה ש-JCDecaux, חברת פרסום החוצות מספר 1 בעולם, מובילה מהלך כל כך מתבקש בשוק פרסום החוצות שיאפשר מדידה לכלל החברות בתעשייה, מהלך שייצר ערך ויקדם שינוי בשוק פרסום החוצות הישראלי.
מהלך זה לווה ע"י צוות המומחים של חברת JCDecaux על מנת להבטיח מהימנות ואחידות במדידה תוך עמידה בסטנדרטים הבינלאומיים. מערכת Re:View מבוססת על מתודולוגיית מדידה המשתלבת עם ערכי קבוצת JCDecaux הבינלאומית תוך הקפדה על שמירת פרטיות הצרכנים. אני מאמינה כי שירותי המדידה יאפשרו לנו לתמוך באופן טוב יותר במפרסמים, משרדי הפרסום ומשרדי המדיה בכך שהם יוכלו לבצע אופטימיזציה וימקסמו את תקציבי הקמפיינים תוך הבנת היתרונות הרבים של פרסום החוצות, בניהם רפטיציה גבוהה, עלות נגיעה נמוכה לצד העובדה כי פרסום חוצות נמצא ב-Last mile של המסע הצרכני. הכנסת מערכת מדידה לשוק פרסום החוצות בישראל עתידה לחזקו בתמהיל הפרסום, כיוון שההחזר על ההשקעה ביחס לחשיפה הצפויה יוצג בשקיפות ויאפשר לכלל בעלי העניין, לקבל מידע מהימן על הביצועים, בדומה למידע הקיים במדיות אחרות".
​​​​​​

Published in חדשות אחרונות